نقد و بررسی کتاب

من نظرم این بود که نقد و بررسی کتاب را اکثر کانال ها و پیج ها انجام می دهند پس کار تکراری است.در واقع نه اینکه از نقد کتاب بدم بیاید.بلکه تصورم این بود که لازم نیست نظرم را بگویم.

 

تا دیشب بر حسب اتفاق با یک متن روبرو شدم که در رابطه با اقبال خیلی خوب نقد کتاب در رابطه با جذب مخاطب روبرو شدم.محتوایی که مورد پسند قرار می گیرد.خیلی هم خوب است.

 

بعد از این مطلب با خودم فکر کردم که درست است که نقدهای کتاب زیادی وجود دارد.بالاخره اشخاص بنا به تفکر و دیدگاه شان به نقد کتاب می پردازند.و نظر خودشان را اعلام می کنند.

 

نقد کتاب یک کار تکراری است.اما شیوه نقد کتاب می تواند تنوع داشته باشد.می شود شیوه های جدید را امتحان کرد.حتی ابداع های جالبی داشت.

 

انگار تمام زندگی همین است.تمام لحظه هایش تکراری است اما آنچه آن را ازتکرار نجات می دهد،تفاوت دیدگاه ها،تنوع در افکار و ابداع های جدید است.

 

من تلاش کرده ام تا همراه تنوع در زندگی ام جاری باشد.اما امروز به نکته مهمی پی بردم.

تنوع انجام ندادن کارهایی نیست که دیگران انجام می دهند.بلکه تنوع،خلاقیت در انجام دادن کارهایی است که چه بسا کل جهانی به نوعی به آن مشغول هستند.

 

خلاقیت در رفتار و در زندگی باعث می شود تا ازدیگران متفاوت باشیم.زمانی که ما حرف می زنیم.می نویسیم.تمرین زیستن می کنیم.جهان هم همین مسیر را طی می کند.

 

آنچه مرا از دیگری متمایز می سازد.شیوه ی انجام دادن است.شیوه ی تفکر است.شیوه ی برخورد و رویارویی با مشکلات است.

 

پس اگر در دلت بود که کاری را انجام بدهی و در تصورت تکراری بود.شیوه ی جدیدی برای همان کار تکراری پیدا کن.آنوقت دیگر تکراری نیست.

 

حالا با دیدگاه جدیدی که یافته ام،می توانم بهتر حرکت کنم.می توانم خودم را تقویت کنم.می توانم درون خودم را با تفکراتی سازنده و مصالحی درجه یک برای ساختن دنیایی بهتر پُر کنم.

بحث روی نقد و بررسی کتاب بود.البته نه خیلی تخصصی و کارشناسی.بلکه به اندازه ی دانشی که من از کتاب برداشت می کنم.

 

زندگی همینطور است به اندازه ی فهمت بدست می آوری.تلاش می کنی فهمت را بیشتر کنی.

 

گزافه گویی ها تنها بن بستی هستند که اگر شخصی در آن گیر بیوفتند حتما زندانی خواهد شد و هیچ راه دررویی برای آن نیست.زیرا گزافه گویان فرصت اندیشیدن را از خود می گیرند.

 

ادعای دانایی پوچ جز پوچی ثمری ندارد.اما تلاش برای دانایی حتی اگر در خشکسالی باشی،آب مناسب نباشد.خاک مناسب نباشد.به واسطه ی تلاش برای دانایی راه هموار می شود.شرایط مهیا خواهدشد.

از بحث درباره ی نقد و بررسی کتاب به چند مورد دیگر هم اشاره شد.جالب است که زندگی زنجیروار بهم متصل است.

 

 

 

 

 

 

به اشتراک بگذارید

عضویت در خبرنامه

بخش‌های سایت من:

4 پاسخ

  1. مثل همیشه عالی و درجه یک بود ،همسر عزیزم همیشه خوش بدرخشی فروزانم ،😍😍😍😍👏👏👏👏👏👏👏👏👏

  2. بسیار الهام بخش، تاثیرگذار و زیبا و دلنشین، بسیارعااالی بود مث همیشه:)
    موفق باشی فروزان جان
    ……””پس اگر در دلت بود که کاری را انجام بدهی و در تصورت تکراری بود.شیوه ی جدیدی برای همان کار تکراری پیدا کن.آنوقت دیگر تکراری نیست.”…..

  3. چه تفکربرانگیز و الهام‌بخش بود! وقتی می‌خوندمش با خودم گفتم یعنی با همین تغییر نگرش چقدر میشه خلاقیت، پویایی و انگیزه وارد زندگی کرد؛ اون وقت ما مدام چسبیدیم به انجام کارهای همیشگی، با همون شیوه همیشگی، بدون این که از خودمون بپرسیم چرا!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط